Luty przyniósł spadek sprzedaży detalicznej w porównaniu z poprzednim miesiącem, co jest w głównej mierze skutkiem mniejszej liczby dni w miesiącu.
W lutym 2015 roku sprzedaż detaliczna w cenach stałych była wyższa o 2,4% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W analogicznym okresie ubiegłego roku odnotowano wzrost sprzedaży o 7,0%. W porównaniu ze styczniem br. miał miejsce spadek sprzedaży detalicznej o 1,6%.
Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem najwyższy wzrost nastąpił w jednostkach prowadzących pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o 7,3%) oraz w podmiotach zajmujących się handlem żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi (o 4,8%).
W pozostałych grupach o niższym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem znacznie zwiększyła się sprzedaż w grupowaniach: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (o 17,2%) „tekstylia, odzież, obuwie” (o 8,5%) oraz „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 8,2%).
Spadek sprzedaży wystąpił natomiast w podmiotach handlujących pojazdami samochodowymi, motocyklami i częściami (o 2,9 %) oraz w podmiotach z grupy „pozostałe” (o 10,4%).
W okresie styczeń-luty br. sprzedaż detaliczna była wyższa w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku o 3,0% (wobec wzrostu o 6,2% rok wcześniej).
Źródło: Główny Urząd Statystyczny