Marzec przyniósł silny wzrost sprzedaży detalicznej w porównaniu z poprzednim miesiącem. Znaczący wpływ na taki wynik miały zakupy przedświąteczne.
W marcu 2015 roku sprzedaż detaliczna w cenach stałych była wyższa o 6,6% w porównaniu z marcem ubiegłego roku. W analogicznym okresie ubiegłego roku odnotowano wzrost sprzedaży o 3,3%. W porównaniu z lutym br. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 17,1%, co jest w głównej mierze efektem zakupów przed Świętami Wielkiej nocy oraz większej liczby dni w miesiącu.
Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem najwyższy wzrost odnotowano w podmiotach handlujących żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi (o 14,1% wobec spadku przed rokiem o 8,8%), co było związane m.in. z późniejszą datą Świąt Wielkanocnych w ub. roku. Wzrost sprzedaży nastąpił również w jednostkach prowadzących pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o 9,6%) oraz w podmiotach zajmujących się sprzedażą pojazdów samochodowych, motocykli, części (o 4,4%).
W pozostałych grupach o niższym udziale w sprzedaży detalicznej ogółem znacznie zwiększyła się sprzedaż w grupach: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (o 15,7%) „tekstylia, odzież, obuwie” (o 13,0%), „meble, rtv, agd” (o 10,0%) oraz „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 9,0%).
Spadek sprzedaży wykazały natomiast podmioty z grupy „pozostałe” (o 9,4%).
W I kwartale br. sprzedaż detaliczna zwiększyła się w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku o 4,4%.